1
استادیار دانشگاه بین المللی چابهار، گروه تکنولوژی آموزشی، چابهار، ایران
2
کارشناسی ارشد، دانشگاه بین المللی چابهار، گروه تکنولوژی آموزشی، چابهار، ایران
چکیده
مطالعه حاضر با هدف رابطه بین سواد رسانهای و پذیرش سیستم های اطلاعاتی با نقش واسطهای انعطاف پذیری روانشناختی در معلمان دوره متوسطه انجام شد. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه معلمان دوره متوسطه مشغول به تدریس شهرستان سیب و سوران در سال تحصیلی 1401-1400 (260 نفر متوسطه اول و 180 نفر متوسطه دوم) بود. براساس جدول کرجسی و مورگان تعداد نمونه 205 نفر به عنوان نمونه انتخاب و پرسشنامه های انعطاف پذیری روانشناختی دنیس و وندروال ، پذیرش سیستم های اطلاعاتی فرجی و همکاران و سواد رسانهای فلسفی را تکمیل کردند. تحلیل داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و روش تحلیل مسیر صورت گرفت. نتایج نشان داد: بین سواد رسانهای و پذیرش سیستم های اطلاعاتی در معلمان دوره متوسطه شهرستان سیب و سوران رابطه معناداری وجود داشت. بین انعطافپذیری روانشناختی و پذیرش سیستمهای اطلاعاتی در معلمان دوره متوسطه شهرستان سیب و سوران رابطه معناداری وجود دارد. انعطاف پذیری روانشناختی نقش واسطهای در رابطه بین مولفههای سواد رسانهای با پذیرش سیستم های اطلاعاتی معلمان داشت. با عنایت به یافته های حاصل، توجه به بسترسازی انعطاف پذیری روانشناختی در راستای سواد رسانه ای و پذیرش سیستم های اطلاعاتی معلمان توصیه میگردد.
صمیمی, زبیر, & ملازهی کهن ملک, اسلم. (1401). رابطه بین سواد رسانهای و پذیرش سیستم های اطلاعاتی با نقش واسطهای انعطاف پذیری روانشناختی در معلمان. سواد تربیتی معلم, 2(1), 141-159.
MLA
زبیر صمیمی; اسلم ملازهی کهن ملک. "رابطه بین سواد رسانهای و پذیرش سیستم های اطلاعاتی با نقش واسطهای انعطاف پذیری روانشناختی در معلمان", سواد تربیتی معلم, 2, 1, 1401, 141-159.
HARVARD
صمیمی, زبیر, ملازهی کهن ملک, اسلم. (1401). 'رابطه بین سواد رسانهای و پذیرش سیستم های اطلاعاتی با نقش واسطهای انعطاف پذیری روانشناختی در معلمان', سواد تربیتی معلم, 2(1), pp. 141-159.
VANCOUVER
صمیمی, زبیر, ملازهی کهن ملک, اسلم. رابطه بین سواد رسانهای و پذیرش سیستم های اطلاعاتی با نقش واسطهای انعطاف پذیری روانشناختی در معلمان. سواد تربیتی معلم, 1401; 2(1): 141-159.