این نشریه در نظر دارد بستری مناسب جهت عرضه تلاشهای عالمانه در زمینه سواد تربیتی و دانش آموزشگری کاندیداهای معلمی مشغول به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان فراهم سازد و از این طریق گستره فعالیتهای پژوهشی در عرصه سواد و مهارت های تربیتی فرآیند آموزشگری را عمق بیشتری بخشد. در راستای چشم انداز برنامه 1404 مبنی بر تلاش در جهت رشد و توسعه بنیه علمی کشور و هم راستا با تاکید به جا بر اتخاذ راهبردهای پژوهش - محور در برنامه پنجم توسعه کشور و رسالت دانشگاه فرهنگیان در تربیت و تامین نیروی انسانی برای اجابت بهینه نیاز به نیروی کارآمد و اثربخش وزارت آموزش و پرورش همت خود را مصروف این امر داشته ایم که محملی فراهم آوریم تا محققین و پژوهشگران مستعد ایرانی و دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان مجالی برای تضارب آراء و داد و ستد دستاوردهای پژوهشی خود در فضای بینرشتهای دانش تربیتی آموزشگری خویش بیابند.
محورهای فعالیت مجله سواد تربیتی معلم